Dlaczego warto zainwestować w produkty marki Dyson?
Firma Dyson to jedna z tych, której długa historia oraz współczesne dziedzictwo zaczęły się od jednego człowieka z wizją i determinacją, o umyśle inżynierskim, pragnącego swoje kreatywne pomysły wcielać w życie. Większość z nas kojarzy ją z odkurzaczami i rzeczywiście, to były pierwsze urządzenia, które poddane zostały rewolucji przez światy umysł Jamesa Dysona. Dziś jest globalnie rozpoznawalną, powszechnie uznaną i cenioną za swoją innowacyjność i wspaniałą jakość produktów marką. Oto jej krótka historia od skromnych początków aż po obecną potęgę.
Historia marki Dyson
Znana dziś na całym świecie firma została założona przez brytyjskiego wynalazcę Jamesa Dysona. To był typ człowieka - wizjonera, który widział świat nie tylko takim, jaki jest, ale również takim, jaki mógłby być i chciał zmieniać go na lepsze. Na początku lat 70. XX wieku, Dyson, będący wówczas inżynierem, zaczął dostrzegać i analizować problemy z działaniem tradycyjnych workowych odkurzaczy. W jego ocenie były one niewystarczająco nieskuteczne, tracąc moc ssania w miarę wypełniania się worka, co znacząco ograniczało efektywność sprzątania.
W umyśle Dysona zrodziła się koncepcja skonstruowaniem odkurzacza działającego na zasadzie cyklonu. Skąd to źródło inspiracji? Otóż w tym urządzeniu, pełniącym rolę odpylacza, zanieczyszczony gaz wpada do cylindrycznej komory i zaczyna w niej wirować, w wyniku czego unoszące się w gazie cięższe od niego składniki są odrzucane siłą odśrodkową na zewnątrz, tracą prędkość i opadają grawitacyjnie na dół, a czyste powietrze wypływa w górę, przez centralnie umieszczony kanał.
W 1978 roku James Dyson zaczął swoją pracę nad rozwiązaniem problemu siły ssącej odkurzaczy domowych i przez następne pięć lat testował prototypy i eksperymentował z różnymi projektami, aż w końcu dopiął swego i opracował swój wymarzony, bezworkowy odkurzacz. W 1983 roku Dyson złożył patent na wynalazek, który wykorzystywał technologię cyklonu do oddzielania drobin pyłu, kurzu i zanieczyszczeń od powietrza, eliminując w nim potrzebę użycia wymiennego bądź jednorazowego worka. Pierwszy odkurzacz bezworkowy Dysona został nazwany "G-Force", a wprowadzono go do sprzedaży w Japonii w 1986 roku. Pomimo szybkiego sukcesu na tamtejszym wymagającym rynku i uznania azjatyckich klientów, potrzebnych było jeszcze kilka lat, zanim rozwiązanie udowodniło swoją wyższość nad znanymi dotychczas, a klienci w pełni mu zaufali.
- Chwilowy brak
Odkurzacz kosztował niemało, bo aż 2000 dolarów i przez dość długi czas był niemalże symbolem statusu majątkowego. Za pieniądze pozyskane ze sprzedaży urządzenia w Japonii, James Dyson założył w brytyjskim Wiltshire własną fabrykę i centrum badawcze, by pomnażać gromadzone zyski i sprzedawać swój innowacyjny wynalazek w jeszcze większej liczbie egzemplarzy. W 1993 roku odkurzacz Dysona trafił na rynek w Wielkiej Brytanii i szybko zdobył renomę dzięki swojej wspaniałej wydajności, niezawodności i niespotykanej dotąd technologii, która robiła duże wrażenie. W ciągu następnej dekady i na fali stale rosnącej popularności bezworkowych odkurzaczy firma Dyson wypłynęła na szerokie wody i odniosła sukces na światową skalę. O jej potędze świadczy fakt, że w roku 2005 odkurzacze Dysona stały się liderem na ogromnym rynku amerykańskim jeśli chodzi o wartość sprzedaży.
Od tamtego czasu Dyson Ltd. jest w świadomości konsumentów marką, której można zaufać, łączącej w sobie przemyślaną inżynierię produktu z niecodziennym designem, czyniącym z utylitarnych sprzętów domowych małe dzieła sztuki użytkowej. Brytyjska firma projektująca i produkująca również mniejsze urządzenia gospodarstwa domowego, jak suszarki do włosów, oczyszczacze powietrza, wentylatory bezłopatkowe i suszarki do rąk swoją podbija wciąż kolejne rynki świata.
Dlaczego produkty Dyson są liderem na rynku?
Sir James Dyson, zanim zajął się inżynierią, studiował architekturę wnętrz i projektowanie mebli, dzięki czemu jego podejście do produktów łączy w sobie perfekcję techniczną z elementami artyzmu w projektach, na których często zaczynają wzorować się inni. Jednakże aby zdobyć pozycję lidera rynku i światową renomę w tak krótkim czasie, poza determinacją i wiarą w słuszność swojej wizji niezbędna jest również doskonała jakość produktów oraz ich trwałość i efektywność. Wymagające testy, żmudne analizy i ciągłe poprawki w fazie prototypu pozwoliły Dysonowi zaoferować dzieło objęte patentem, które okazało się doskonale zaprojektowane pod względem funkcjonalnym oraz oferowało absolutną niezawodność. Klienci kupując relatywnie drogi i nieznany dotąd produkt nie zostali więc potraktowani jako króliki doświadczalne, a na wiarygodności firmy nie pojawiła się łatka producenta, który kolokwialnie mówiąc chce wcisnąć im kit.
Historia zna przypadki cudownie wyglądających w reklamie i oszałamiających produktów, które okazywały się bublami opakowanymi sugestywnym marketingiem. Filozofia założyciela marki jest nieustannie obecna w produktach, które dziś są oferowane ludziom na całym świecie, a każdy zapytany użytkownik wyrobów Dyson, czy warto je posiadać, odpowie z całym przekonaniem, że tak. Zresztą, czy można nie zaufać człowiekowi, który opowiedział, że zrobił 5126 prototypów swojego pierwszego odkurzacza, zanim uznał wersję numer 5127 za finalną?
Jakie produkty marki Dyson warto posiadać?
W fabryce Dyson, gdzie produkowane są ich odkurzacze, slogan założyciela marki "say goodbye to the bag" jest nadal żywy, ale należy pamiętać, że brytyjska firma zdecydowanie nie jest marką jednego produktu. Oprócz wyśmienitych bezworkowych odkurzaczy ma swoim portfolio o wiele więcej interesujących sprzętów gospodarstwa domowego. Z pewnością każdy spotkał się z suszarkami do rąk z serii Dyson AirBlade, które siłą strumienia powietrza, wylatującą z wąskiej dyszy z prędkością 640 km/h, osuszają w kilka sekund dłonie klientów restauracji, galerii handlowych czy stacji paliw.
Niewątpliwie produkty Dyson są godne polecenia w każdym gospodarstwie domowym, obejmując odkurzacze z funkcją mycia, urządzenia do stylizacji włosów, czyli suszarki i prostownice, nowoczesne źródła światła w postaci oryginalnie wyglądających lamp oraz oczyszczacze i nawilżacze powietrza. Wszystkie oprócz doskonałych parametrów użytkowych i gwarancji niezawodności oferują unikalny design, dzięki którym są prawdziwą ozdobą każdego nowoczesnego domu. Dlatego warto zaufać filozofii marki, której nieustannie przyświeca perfekcja wykonania i maksymalna użyteczność oferowanych urządzeń.